سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سلام


سلام علیکم

بهار که می شه آدما هم دوست دارن تو زندگی شون تغییر تحولی رخ بده ولی این تغییر و تحول شکل نمی گیره مگه اینکه خودمون اون رو ایجاد کنیم.حالا این تغییرات می تونه ظاهری باشه یا باطنی.

تو بهار زندگی یه سری از افراد شکفته میشن.یه سری همون اول بهار عمرشون به شکوفایی قد نمیده.یه سری هم که قبلاً شکفته شدن وسیله ای می شن برای شکوفایی تازه به دوران رسیده ها.درست مثل شاخه های یه درخت همیشه بهار.کوچیکترها به بزرگترها امیدواری میدن و بزرگترها تجربیاتشون رو در اختیار کوچکترها می ذارن.

تابستون که می شه هنوز واسه خیلی ها بهاره.اما یه سری از آدما دارن یه زندگی تابستونی و گرم گرم گرم رو شکل میدن.با شکوفایی تازه به دوران رسیده ها انگار محبت ها اون قدر زیاد شده و خورشید زندگی شون تابان تر شده که زندگی شون رو سرشار از گرمی و محبت کرده.

پاییز که می شه هنوز واسه بعضی ها بهاره؛واسه بعضی ها تابستونه اما واسه یه عده پاییز شروع شده.پاییز مغرور.فصلی که برگ های شکوفا شده یکی یکی زرد،نارنجی،قرمز وحتی قهوه ای می شن و می افتن و کم کم زندگی شون به پایان می رسه.یه سری هم اگر چه رو شاخه های درخت می مونن اما خشکیده،غم زده و دلگیرند.انگار نتونستن با مشکلات و با عمرشون مقابله کنن و قبل از اینکه زمستون زندگی شون فرابرسه عمرشون رو به شما دادن.شایدم از گرمی و محبت زیادی تابستونشون بوده که...

زمستون که می شه هنوز واسه بعضی ها بهاره،واسه بعضی ها تابستونه،واسه بعضی ها پاییزه و یه سری هم دارن زمستون زندگی شون رو سپری می کنن.سرد سرد سرد.مسلما با از دست رفتن شکوفایی ها و سرد شدن اون فضای گرم و صمیمی زندگی چندان دلچسب نیست.اینجاست که خواب به سراغ آدما میاد و اونا رو از زندگیشون غافل می کنه تا بهاری دوباره.البته اگر بهاری در کار باشه...

اما ما آدمیم نه درخت،نه غریزه خدادادی طبیعت،نه... . ما خودمون می تونیم انتخاب کنیم که در چه فصلی از سالمون می خوایم زندگی مون رو سپری کنیم.میخوایم بهاری باشیم،تابستونی،پاییزی یا زمستونی.البته همه اینها کنار هم دیگه زندگی آدمو قشنگ ومعنادار می کنه ولی به شرطی که همه شون به اندازه باشن.مدتی بهاری نباشیم و با یه اتفاق بدون اینکه گرمای زندگی رو احساس کنیم سردی و یأس همه وجودمون رو بگیره و ما رو نسبت به دنیا و زندگی مون بدبین کنه.این وسط با قسمت دیگه نمی شه کاری کرد.اما تا حدودی جمع و ضرب و منهای زندگی که دست خودمونه.یه جا می تونیم کم کنیم،یه جا تونستیم ضرب کنیم،یه جا خواستیم جمع کنیم یاحتی تقسیم کنیم.

با این حال من عاشق پاییزم.خیلی قشنگه.اما امیدوارم زندگی تون «بتپز» باشه یعنی بهاری،تابستونی،پاییزی،زمستونی.چی می خواستم بگم چی گفتم!!